Monday 31 March 2014

Selling Japanese Drama DVD

Hi... nama aku Khairi atau korang boleh panggil Key On. Aku bekerja di sebuah kedai DVD di Sungei Wang. Sbb aku minat sangat dngn Entertainment dari  Jepun dan Korea tu la sebab aku terjebak keje dkt sini. So sbb aku bukak blog nie nak memudahkan korang yang ada minat sama mcm aku...yang duduk jauh susah nak jumpa cd ,vcd dan dvd Jepun..boleh la order dngn aku..sambil tue aku review la sket tentang drama Jepun yang aku dah tngk. ONE PIECE Yo.



1. Rich  Man Poor Woman



pic credit to : to kimayzerbeam.tumblr

Sebenarnya aku berbelah bagi nak layan cerita nie sbb aku x suka cite jiwang sngt...ntah macam mana aku boleh terlayan plak...pasang tngk satu keluarga lagi...hmmm.



Drama nie mengisahkan Hyuga Toru (Oguri Shun)..die nie asal nya xde pape pown tp sbb kepala otak die ni geliga macam mark zuckerberg die menjadi usahawan yang kaya raya. Die dilantik menjadi CEO di sebuah syarikat perusahaan IT di usia muda. walopun die nie kaya tp sebenarnya bnyk kelemahan mamat nie. Salah satu kelemahan die nie... mudah lupa ..bukan lupa biasa2 tp yang tahap gaban.. dngn nama pekerja sendiri pown tak ingat.. nama mak die je die ingat.

Disebabkan die nie pelupa yang amat...maka die cari la calon yang mampu untuk mengingati semua urusan-urusan company terutama bila bertemu Board director , client2 atau orang2 kehormat. Tujuan die supaya projek2 yang die rancang mudah diluluskan. Kalo harapkan die mmmng projek x jalan sbb mamat nie pelupa nama orang dicampurkan lagi dengan panas baran. 

Sawaki Chihiro pula seorang yang mempunyai daya ingatan yang kuat....buku teks yang tebal pown boleh dihafal dalam satu malam. Die nie kira baik , rajin dan kuat bekerja cuma nasib x menyebelahi die sbb gagal sume interview untuk kerja yng die apply. So, nak dijadikan cerita die telah dilantik oleh Toru disbb kan daya ingatan die yang luar biasa. 

Sebab aku malas nak review lagi , korang tengok la sendiri. Layan jugak aku bagi 4/5.  



No comments:

Post a Comment